Sunday 30 November 2014

GRID PERSPEKTIF - BINA SEMULA TEMPAT KEJADIAN (CRIME SCENE) Part 2



 Morning semuaaaa :)
 Entry kali ini adalah sambungan dari bahagian 1,  PART 1


    Satu garisan mendatar perlu disediakan yang menghubungkan set seterusnya titik persilangan.Dengan tambahan garisan mendatarperlu ada lima belas kuasa dua mewakili ruang 2'x2 'dalam gambar tersebut.Sebarang perbezaan di dalam bentuk, saiz, atau kemunculan kuasa dua adalah hasil daripada melihat 2'x2 'dalam perspektif. Apabila cross  penjuru dataran 2'x2 'segera di atas grid asal, tambahan garisan mendatar boleh disediakan untuk memastikan bahawa semua keterangan(bahan-bahan bukti) yang terkandung dalam kotak 2'x2 yang disediakan. Setelah semua keterangan yang terkandung dalam kotak 2'x2 ',kotak tersebut boleh dibahagikan untuk mencari bukti yang lebih tepat.Dengan cross sudut daripada kotak bunga dan sudut-sudut sebuah kotak bersebelahan. Pusat persilangan titik dua kotak yang berkaitan oleh garisan mendatar. Kotak boleh bisected menegak dengan garisan tegak yang memanjangkan melalui titik tengah kotak di sebelah titik ufuk.Untuk memudahkan lebih baik hanya melanjutkan setiap garis pecah melalui kotak yang terlibat,ini akan menghalang pelbagai garisan yang mengelirukan ditambah kepada graf keseluruhan.Setelah kotak 2'x2 'telah menegak dan mendatar bisected, ia kini merangkumi empat kotak 1'x1 '.



      Kotak-kotakyang telah dibahagikan mengulangi langkah di atas dengan cross penjuru kotak yang terlibat dan satu daripada kotak bersebelahan. Garisan mendatar kemudiannya disediakan melalui persilangan titik tengah dua kotak, dan satu kota menegak bisected dengan menyambungkan titik tengah ufuk kotak.Ini akan mewujudkan empat kotak 6 "x6". Kotak yang mengandungi bukti yang boleh kemudian dibahagikan lagi supaya empat kotak 3 "x3"  wujud. Satu perkara penting untuk diperhatikan adalah bahawa kerana plane filem itu tidak selari dengan keterangan itu, perspektif gambar akansusah untuk membuat penentuan pusat jisim





Dalam usaha untuk membuat penentuan yang  konsisten pusat di titik bawah sekeping keterangan hendaklah digunakan sebagai ukuran untuk bukti di tempat kejadian.Setelah pembahagian lokasi bukti telah dilakukan yang ditentukan dari (0,0) titik, atau bahagian bawah pusat sistem grid. Sistem grid adalah setanding dengan sistem koordinat dengan garis tengah yang meluas ke titik ufuk yang merupakan paksi-y dan bahagian bawah asas menjadi paksi x. Jarak 2 kaki(feet) dilindungi dari pusat bahagian bawah untuk bahagian atas grid asal, dan jarak sekaki(feet) ke kanan atau ke sebelah kiri grid asal. Setiap unit penuh pergerakan dalam apa-apa arahan mewakili ruang 2 kaki. Sebahagian daripada satu unit penuh berlaku pada setiap pecah bahagian, dan lokasi tertentu daripada tempat asal yang ditentukan menggunakan sektor-sektor ini.




sekian terima kasih :)


No comments:

Post a Comment